onsdag 28 oktober 2009

Världspremiär av Michael Jackson's This is it


Idag var jag och såg världspremiären av den slutsålda filmen This is it - Michael Jackson.
Riktigt glad att jag gick och såg den, och även på premiären!


Det kryllade av folk i stan, alla trängdes och knuffades men tillsist satt man där i sin stol i den stora salongen och njöt av Michael jackson's olika hits genom tiderna, och hur upplägget av hans konsert egentligen skulle ha varit, hans effekter,danser och röst.
Han ville förmodligen verkligen satsa mycket sista gången och han skulle ha lyckats!
Filmen var verkligen grymt genomtänkt och man fick uppleva King Of Pop igen, och känna närvaron.
Michael Jackson må ha fått många anklagelser för massor, men han är en härlig och ödmjuk person. Jag tappade nog räkningen i hur många gånger han nämnde "LOVE" eller "Bless you" under repetitionerna till sin konsert.
När man ser filmen får man också se Michael mer än en talangfull musik ikon, utan också lära känna honom mer och se hur han är bakom scenen.
Redan innan filmen började så bjöds det på ett härligt dansnummer som innehöll MJ's koreografi till många videos.
Riktigt duktiga var dom.

Så jag är nöjd och glad att ha varit på hans film om hur det gick till och fått följa med några oförglömliga repetitioner och sett honom och hans danser, fått höra hans röst och bara få njuta av ikonen Michael Jackson.

Så alla ni som gillar MJ's musik eller han själv eller bara är ett stort fan borde se filmen!

Annars imorgon kväll blir det fest, man måste vara utklädd och har nu bestämt mig. Vad jag är får ni höra om mer imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar